۱۳۸۸ مرداد ۹, جمعه

آزمون دكتري تكنولوژي آموزشي- بخش اول

بسياري از دوستان و دانشجوياني كه از وبلاگ ديدن كرده اند مكررا از طريق ايميل و پيامهايي كه گذاشته بودند در مورد دكتري تكنولوژي آموزشي سوالاتي داشتند ضمن عذرخواهي از اينكه تابحال به درخواست اين دوستان پاسخ ندادم از اين پست اطلاعاتي را در اين مورد خدمتتان عرضه مي دارم:
آزمون دكتري از سه مرحله تشكيل شده است
مرحله اول: آزمون زبان عمومي كه خود دانشگاه در حد تافل برگزار مي كند.
مرحله دوم: آزمون كتبي كه عمدتا بصورت تشريحي برگزار مي گردد بايد توجه داشته باشيد كه افرادي مي توانند در مرحله دوم شركت كنند كه حتما در مرحله اول حداقل امتياز قبولي مد نظر دانشگاه را كسب كرده باشند.
مرحله سوم: مصاحبه علمي در اين مرحله سه برابر ظرفيت پذيرش نهايي براي مصاحبه دعوت مي شوند بنابراين كساني كه در مرحله دوم امتياز خوبي كسب كرده اند براي مصاحبه دعوت خواهند شد.
ضرايب مواد درسي
- تکنولوژی آموزشی (دروس تخصصی کارشناسی ارشد) با ضریب (3)
- متون تخصصی تکنولوژی آموزشی با ضریب (3)
- برنامه نویسی و تولید برنامه های کامپیوتری برای آموزش و یادگیری با ضریب (2)
- روانشناسي تربیتی با ضریب (1)
- روش های تحقیق و آمار در علوم تربیتی با ضریب (1)
انشاءالله اگر فرصت كنم در پست هاي بعدي مفصل در مورد هر مرحله توضيح خواهم داد.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام و تبريك مجدد
دو تا سوال داشتم:
اول اينكه دانشگاه علامه سال آينده هم آزمون دكترا داره؟
دوم، منابع مورد نياز براي شركت در آزمون؟
متشكرم

ناشناس گفت...

با سلام و عرض تبریک بابت موفقیت شما. سوالی در مورد آزمون زبان عمومی دانشگاه علامه طباطبایی داشتم. اینکه اگه ما در سال اول در آزمون تافل این دانشگاه قبول شویم اما در مراحل بعدی آزمون دکتری قبول نشویم آیا سال بعد باید دوباره آزمون تافل را بدهیم؟

ناشناس گفت...

با سلام
وبلاگ خوبی دارین.... بتون تبریک میگم... من ارشد تکنولوژی آموزشی هستم.. هم من و هم شما می دونیم که در دانشگاه علامه اصلا استادای خوبی برای ارشد این رشته وجود نداره و حالا جه برسه به دکتری این رشته.. من هم ارشدم رو اونجا بودم و هم کارشناسی رو ... به هر حال برای اونهایی که به این مدرک احتیاج دارن .. بحث فرق می کنه .
ولی من به همه دوستداران و علاقه مندان این رشته بسیار بسیار پر ارزش توصیه می کنم با این اساتید تاپ علامه!! قید دکتری رو بزنن .. چون چیزی یاد نخواهند گرفت... شاید این جوری این استادا یک مقدار به خودشون بیان و معلوماتشون رو بالا ببرن..
(این کامنت مربوط به بخش پاسخی به یک انتقاد بود ولی چون کامنت مربوط به اون بسته بود من این جا نوشتم...
به امید موفقیت برای همه تکنولوژیست های ایرانی

ناشناس گفت...

فکر نمی کنید کمی در کارهایتان اغراق می کنید.